Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Rzymskokatolicka Parafia Ducha Świętego i NMP Matki Kościoła

ul. Bolesława Krzywoustego 2, 47-232 Kędzierzyn-Koźle

Pielgrzymka do Chorwacji i Medijugorje

W niedzielę 7 czerwca, po mszy św. w naszym kościele, z błogosławieństwem ks. Proboszcza, wyruszyliśmy na pielgrzymkę do Chorwacji i Mediugorje. Przez Polskę, Czechy, Austrię i Słowenię, podziwiając piękne widoki, dotarliśmy do  Sanktuarium Marija Bistrica, niedaleko Zagrzebia stolicy Chorwacji.

Następnego dnia pielgrzymki, po mszy św. dojechaliśmy do Zagrzebia. Wędrowaliśmy uliczkami Starego Miasta podziwiając między innymi katedrę, kościół św. Marka, chorwacki parlament i wieżę Lotrs'c'ak. Po zwiedzeniu przejechaliśmy na nocleg w okolicy Zadaru.

Kolejny dzień rozpoczęliśmy od zwiedzania Zadaru, pięknego miasta o ponad dwutysiącletniej historii i tradycji.

Z Zadaru przejechaliśmy do Trogiru, po drodze mijając rzekę Krka z mostem i pomnikiem Matki Bożej od Drogi. Trogir to prześliczne miasto na wyspie z bogatą historią jeszcze z czasów rzymskich, którego Starówka jest wpisana na Listę Światowego Dziedzictwa Kulturalnego i Przyrodniczego UNESCO.
Następnym etapem na naszej trasie był Split z pałacem Dioklecjana, w obrębie murów którego zbudowane zostało średniowieczne miasto z antycznymi pozostałościami
Dalsza trasa prowadziła nas do Svetiste Vepric - misjsca z grotą zbudowaną na wzór groty lourdzkiej, gdzie ks. Marcin odprawił mszę św. Po mszy przejechaliśmy wzdłuż Riwiery Makarskiej na nocleg.

Następny dzień to przejazd do Dubrownika najpiękniejszego miasta Chorwacji - Perły Adriatyku, znajdującego się również na Liście Światowego Dziedzictwa UNESCO.
Spacer po Starym Mieście otoczonym potężnymi murami i rejs stateczkiem po zatoce, to były niezapomniane wrażenia.
Dalsza trasa prowadziła do Medjugorje leżącego w Bośni i Hercegowinie, gdzie spędziliśmy cały następny dzień na nawiedzeniu Sanktuarium Matki Boskiej Królowej Pokoju, indywidualnej modlitwie, mszy św. w kaplicy, drodze krzyżowej na wzgórzu Kriżowac, modlitwie różańcowej ze wspólnotą międzynarodową i na wieczornej adoracji Najświętszego Sakramentu.

W szóstym dniu, po porannej mszy św., wyruszyliśmy do Mostaru, gdzie zwiedziliśmy starą część miasta ze słynnym mostem odbudowanym po zniszczeniu w czasie wojny oraz jeden z meczetów w tym mieście, gdzie większość stanowią muzułmanie. Po opuszczeni Bośni i Hercegowiny dotarliśmy na nocleg w miejscowości Biograd nad Moru, znów na terenie Chorwacji

Zwieńczeniem naszej podróży był pobyt w Parku Narodowym - Jeziora Plitvickie składającym się z 16 niewielkich jezior o niesamowitym turkusowym kolorze, przegrodzonych wapiennymi barierami tworzącymi 92 wodospady kaskadowo spadające do tych jezior. Park jest również wpisany na Listę UNESCO.
W godzinach popołudniowych zmęczeni, lecz pełni wrażeń wyruszyliśmy w drogę powrotną do Kędzierzyna.

Dziękujemy organizatorowi p. Markowi Skrzydło z Biura Turystyczno - Markietingowego "Marek" za zorganizowanie pielgrzymki ukazującej nam historię i piękno Chorwacji oraz za umożliwienie przeżyć duchowych w Medjugorje. Dziękujemy również pilotowi grupy p. Stanisławowi Mołodeckiemu za jego w pełni profesjonalne prowadzenie kolejnej naszej pielgrzymki i p. kierowcy Darkowi za bezpieczną jazdę.
Podziękowania kierujemy też do ks. Marcina Pilcha za codzienne msze św. i duchową opiekę.
A przede wszystkim dziękujemy Panu Bogu za dany nam czas, za wspólnotę pielgrzymkową i duchowe ubogacenie oraz piękny świat, który stworzył.

dzień 1

Sanktuarium Marija Bystrica

dzień 2

Zagrzeb

dzień 3 - Zadar

Park rzeki Krka

Trogir

Split

Svetiste Vepric

dzień 4 - Dubrownik

dzień 5 - Medjugorie

dzień 6 - Mostar

dzień 7 - w drodze