Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Rzymskokatolicka Parafia Ducha Świętego i NMP Matki Kościoła

ul. Bolesława Krzywoustego 2, 47-232 Kędzierzyn-Koźle

Pielgrzymka parafialna do Włoch - wspomnienie pielgrzyma

Dzień I
Na pielgrzymkę wyruszyliśmy z błogosławieństwem ks. Marcina po odprawionej przez niego mszy św. Podróż rozpoczęliśmy o 4.30, przejechaliśmy przez Czechy, Austrię z przepięknymi widokami na Alpy i dotarliśmy do słonecznej Italii.
Pierwszym przystankiem była Padwa, gdzie nawiedziliśmy bazylikę św. Antoniego (grób ze szczątkami św. Antoniego, kaplica polska, skarbiec z relikwiami św. Antoniego - kaznodziei, św. Jana Pawła II i św. Faustyny. Spacerowaliśmy po Piazza delle Erbe z licznymi pomnikami zasłużonych dla miasta. Na nocleg udaliśmy się do pobliskiego miasteczka Conselve.

Dzień II
Następnego dnia po śniadaniu udaliśmy się do małego miasteczka Orvieto z przepiękną katedrą Duomo z freskami Signorellego oraz Korporałem z 1263 roku, umieszczonym w bocznej kaplicy Capella del Corporale, na który popłynęła krew z trzymanej przez kapłana Hostii. Tam tez została odprawiona msza św..
Z Orvieto udaliśmy się do miejscowości Cascia położonej wysoko w górach, w której znajduje się sanktuarium Świętej Rity – patronki spraw trudnych i beznadziejnych oraz kobiet. W sanktuarium znajduje się ciało św. Rity.

Dzień III
Dzień rozpoczęliśmy mszą św. w kaplicy pod sanktuarium św. Rity. Po mszy i obfitym śniadaniu udaliśmy się w dalszą drogę do Rzymu i Watykanu. W Watykanie nawiedziliśmy bazylikę św. Piotra i grób św. Jana Pawła II. Po przejściu przez Święte Drzwi - Bramę Miłosierdzia, indywidualnej modlitwie i zwiedzaniu Bazyliki wyruszyliśmy w dalszą drogę do Neapolu.
Miasto zaskoczyło nas chaosem, ogólnym bałaganem i wymieszaniem biedy i bogactwa. Z Neapolu przejechaliśmy do miejsca naszego odpoczynku w Torre del Greco dosłownie nad zatoką Neapolitańską.

Dzień IV
Czwarty dzień naszej pielgrzymki rozpoczął się od zwiedzania Pompei u podnóża Wezuwiusza, gdzie cofnęliśmy się w czasie o ponad dwadzieścia wieków, w mieście zasypanym przez popiół wulkaniczny. Chodziliśmy po kamiennych ulicach i chłonęliśmy klimat sprzed wieków. W mieście tym znaleźliśmy również rzeźby rzeźbiarza polskiego pochodzenia Igora Mitoraja (pierwsza i jedyna wystawa w Pompejach). Następnie udaliśmy się do sanktuarium Matki Bożej Różańcowej, w którym ks. Marcin odprawił mszę św.. Następnym miastem, które zwiedzaliśmy była Matera z historycznym centrum Sassi zbudowanym z tufu wulkanicznego (jaskinie i domy). Na nocleg zajechaliśmy do miasteczka Selva di Fasano.

Dzień V
Nowy dzień rozpoczęliśmy od zwiedzania przepięknego miasteczka Alberobello ze słynnymi trulami, czyli cylindrycznymi kamiennymi domami przypominającymi ule. Następnie pojechaliśmy do Bari, gdzie zwiedzaliśmy starówkę z romańską katedrą San Sabino, bazyliką San Nicola z grobowcem Bony Sforzy. Z Bari przejechaliśmy do Monte Sant Angelo położonego wysoko na wzgórzu, gdzie w kaplicy w Domu Pielgrzyma została odprawiona msza święta.

Dzień VI
Następnego dnia rano, po mszy św. w kościele Archanioła Michała, udaliśmy się do San Giovani Rotondo, gdzie przez pięćdziesiąt lat Ojciec Pio nosił Chrystusowe stygmaty. Zwiedziliśmy kościół Santa Madonna delle Grazie, z krzyżem przed którym Ojciec Pio otrzymał stygmaty oraz nowy kościół pod wezwaniem św. Ojca Pio, z jego grobem. Po indywidualnej modlitwie pojechaliśmy do Vieste, zwanego białym miastem. Tam w ramach odpoczynku i relaksu udaliśmy się w rejs statkiem (łodzią motorową) po przepięknej zatoce Manfredonia ze skalistym wybrzeżem, z mnóstwem grot i niewielkimi plażami. Na jednej z takich kamienistych plaż zatrzymaliśmy się na 30. minutowy odpoczynek z możliwością zażycia kąpieli w zatoce. Na nocleg wróciliśmy do Monte Sant Angelo.

Dzień VII
Kolejny dzień rozpoczęliśmy mszą św. w kościele Archanioła Michała a następnie przejazdem do Manopello, gdzie w bazylice Świętego Oblicza znajduje się niezwykła relikwia - Chusta ze Świętym Obliczem. Z Manopello udaliśmy się na krótki odpoczynek do włoskiego kurortu San Benedetto del Tronto i dalej do Loreto. Znajduje się tam bazylika Santa Casa z XV w., w której wnętrzu mieści się tzw. Święty Domek (wł. Santa Casa di Loreto), uznawany przez wiernych za nazaretański domek Maryi. Na nocleg udaliśmy się do Perugii.

Dzień VIII
Po porannej mszy św. w kaplicy znajdującej się na terenie miejsca naszego zakwaterowania pojechaliśmy do ostatniego celu naszej pielgrzymki – Asyżu. Tam nawiedziliśmy bazyliki św. Franciszka i św. Klary oraz spacerowaliśmy po uliczkach tego przepięknego miasteczka. W godzinach popołudniowych rozpoczęliśmy naszą drogę powrotną do Kędzierzyna-Koźla.

Dziękujemy organizatorowi p. Markowi Skrzydło z Biura Turystyczno - Markietigowego "Marek" za zorganizowanie pielgrzymki, pilotowi grupy p. Stanisławowi Mołodeckiemu za w pełni profesjonalne prowadzenie pielgrzymki i panom kierowcom za bezpieczną jazdę.
Dziękujemy ks. Marcinowi Pilchowi za odprawiane msze św. i duchową opiekę.

Dziękujemy Panu Bogu za dany nam czas pielgrzymowania i Jego opiekę.